آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به شرایط جهان اسلام در عرصه بین المللی گفت : یکی از حساس ترین مسائلی که امروز در سطح جهان اسلام دنبال می شود دامن زدن به اختلافات تاریخی ، مذهبی و راه انداختن جنگ شیعه و سنی در سراسر عالم اسلام است که عالم اسلام را تهدید می کند.

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد با بیان اینکه دو گروه این اهداف را در جهان اسلام دنبال می کنند، خاطرنشان کرد : گروه اول امریکا، اسرایئل و مستکبران غرب هستند که در چند قرن اخیر منافع جهان سوم ،  ملت های محروم و معادن و ذخائر جهان اسلام را ربوده اند و هنوز هم حاضرنیستند که در یک تعامل عادلانه با دنیای اسلام سخن بگویند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد : آنها دریافته اند که برای ایجاد تفرقه و حضور در دنیای اسلام و تامین امنیت اسرائیل و جلوگیری از هزینه های سرسام آور ، هیچ چیز بهتر از پاشیدن بذر نفاق و آتش افروزی بین کشورهای اسلامی و تفرقه بین اقوام شیعه و سنی ، اختلافات مرزی و جنگ طائفی نیست .

وی با بیان اینکه دشمنان در برابر انقلاب اسلامی و امواج طوفنده بیداری اسلامی درصدد توسعه اختلافات و سلب یکپارچگی از کشورهای اسلامی هستند همانطور که در کشوهای سوریه ، مصر و اقسانقاط دنیا آن را شاهدیم تصریح کرد : هدف آنها تنها محافظت از اسرائیل با هزینه کمتر و رسیدن به منافع حداکثری خود در این منطقه هستند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : گروه دوم مرتجعان ،حکام مستبد و پادشاهان دیکتاتور عرب اند که از غصب اموال جهان اسلام شکم هایشان را پر کرده اند و الفبای دمکراسی ، آزادی و انتخابات را نمی شناسند و هیچ پایگاهی در بین مردم ندارند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه مترجعان عرب کاخ هایشان را در برابر امواج بیداری اسلامی درفروپاشی و تزلزل میبینند افزود: اینها برای حفظ جایگاه خود با هزینه پول های زیاد بر اختلافات مذهبی دامن می زنند اما کشورهای مثل مصر، لیبی ، تونس و سایر کشورها نباید فریب آنها را بخورند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: اما ملت ایران با آگاهی و هوشمندی و حضور در صحنه همه این توطئه ها را می تواند خنثی کند.

 

انتخابات ؛ کاندیداها باید بین خود و خدای خود ، کشور، اسلام ، مصالح مردم را در نظر بگیرند :

امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به حساسیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در منازعات بین المللی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ملت ما باید دو هدف را دنبال کنند.

امام جمعه میبد حضور باشکوه همه کسانی که دارای شرایط قانونی دارند را هدف اول در انتخابات دانست و تصریح کرد: بی تردید حضور یکپارچه و باشکوه ،مایه عزت و افتخار، تامین کننده منافع کلان و آینده کشور در صدر جهان خواهد شد.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: در پرتو حضور باشکوه در انتخابات ، اقتدار و عزت کشور افزایش  و تحریم ها و تهدیدهای دشمنان خنثی خواهد شد.

وی خطاب به همه ایرانیان اعم از اقلیت و اکثریت گفت : همه کسانی که به اسلام معتقدند و یا غیرمسلمان هستند و کسانی که احیانا اشکال و اعتراض هم دارند بدون استثنا اگر ایران مقتدر و جایگاه آبرومند می خواهند باید در صحنه انتخابات نقش آفرینی کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه وظیفه ملت حضور حداکثری و تبلیغ و فرهنگ سازی برای حضور حماسی در انتخابات است خاطرنشان کرد : ملت باید با مشورت و مطالعه تلاش کنند شخصیت هایی که از روحیه ایمانی و انقلابی و ارزشهای دینی و توانایی برای حل مشکلات را دارند انتخاب کنند.

امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به اینکه در همه عالم تایید صلاحیت به اشکال مختلف وجود دارد  به کاندیداها و طرفداران آنها هم توصیه کرد : پایبند به قانون باشند  و اگر هم اعتراضی دارند از مجرای قانونی دنبال کنند، چرا که بخشی از قانون صلاحیت است که گاها اعتراضات پذیرفته می شود و گاهی هم پذیرفته نمی شود و نمی توان نظر شخصی را به همه جامعه تسلی داد.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد : کاندیداها و طرافداران باید بین خود و خدای خود ، کشور، اسلام ، مصالح مردم را در نظر بگیرند و در تبلیغات زیادروی نکنند، وعده دروغ ندهند ، به مبادی و مبانی قانون پایبند باشند و حریم و حرمت جامعه را نگه دارند.

وی افزود: نظام و دستگاه هم باید با پذیرش فرمان رهبری و تقید به قانون هه ابعاد لازم را در اجرای قانون برگزاری انتخابات و نظارت مورد توجه قرار دهد.

 

انتخابات شوراها ؛ افرادی که خود را وارد صحنه انتخابات شورا کرده اند با تدبیر وارد شوند :

 آیت الله اعرافی در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا هم گفت : افرادی که خود را وارد صحنه انتخابات شورا کرده اند با تدبیر وارد شوند و مردم هم باید بدانند که این افراد دارای چه سوابقی هستند و برای کلیت شهر و روستا چه برنامه ای را دنبال می کنند.

امام جمعه میبد در صدر بودن ارزشهای اسلامی ، اخلاق ، ادب و ارزشهای دینی ، برخورداری از علم و دانش ، عدالت و توجه به محرومان ، عاری از آسیب ها و آبادانی و توسعه و توجه به معماری اسلامی را از شاخص های شهر اسلامی برشمرد و تصریح کرد : مهمترین ملاک در انتخابات شوراهای شهر و روستا این است که افراد غرق در مسائل محلی نباشند و برنامه های راهبردی را برای افزایش درآمد شهر، و توسعه عمقی زیرساخت های اصلی با روحیه همکاری با ادارات به کاربگیرند تا معیارهای شهرآباد ، مترقی و پیشرو محقق شود.

خطیب جمعه میبد بر ارتقا ء وضع انتخابات و گزینش افراد در انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و افزود: شوراهای دور چهارم باید در مسائل فضای سبز و محیط زیست  و معماری اسلامی  مطالعه و برنامه ریزی کنند .

علمای اهل سنت باید در منزوی کردن اقلیت نابخرد تلاش کنند:

آیت الله اعرافی در بخش پایانی نمازجمعه تعرض گروهای تندرو تکفیری به صحابه پیامبر اسلام را محکوم کرد و افزود: نبش قبر و تعرض به شخصیت بزرگ حجر بن عدی ، صحابه پیامبر اسلام از سوی گروه تکفیری و کسانی که الفبای توحید و شرک را نمی دانند کار بسیار ناپسندی است چرا که اکثریت اهل سنت هم به این شخصیت بزرگ عشق می ورزند.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه عمای اهل سنت در برابر این موج تکفیری و اشتباهات بنیادی که اقلیت تکفیری دارند موضع گرفته اند گفت : این کافی نیست و علمای اهل سنت باید در منزوی کردن اقلیت نابخرد تلاش کنند چرا که اگر این آتش ادامه یابد ، دامن جهان اسلام را به باد فنا خواهد داد و آن که سود خواهد برد امریکا و اسرائیل خواهند بود.

امام جمعه میبد خاطرنشان کرد : امروز علمای اسلام باید بدانند فریاد انقلاب اسلامی ، فریاد وحدت ، انسجام و هماهنگی ، احترام به یکدیگر و مقاومت و شجاعت در برابر دشمنان اسلام است .

 

ماه رجب ؛ ماه رجب آغازی برای دوره سیر و سلوک است :

آیت الله اعرافی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب گفت : در دقیقه 90 قرار داریم و دروازه های این ماه عزیز در حال گشوده شدن به روی ماست و باید از فیوضات بی کران این ماه عزیز بیشترین بهره را ببریم .

امام جمعه مبد با بیان اینکه  " این الرجبیون "  کجا هستند مردان و زنان که دل به رجب و شعبان و رمضان بسپارند ، کجایند انسان های بزرگی که در درون درهای مواج دعا مناجات و عبادات و ذکر و یاد خدا در این ماه های عزیز غوطه ورند افزود: این ندا پس فردا در آسمان تنین افکن خواهد شد و ملائکه خدا این فریاد را متوجه زمین و بشریت خواهد کرد.

خطیب جمعه میبد گفت : ماه رجب آغازی برای دوره سیر و سلوک است که با آن به شعبان و سپس به قله های سربه آسمان معنا کشیده ماه مبارک رمضان بندگان خدا خواهد رسید.

وی افزود: تقاضا دارم همه مردم قبل از ماه مبارک رجب با مراجعه به مفاتیح به خصوصیات آن بپردازند چرا که حقیقت ماه رجب توبه و عنابه ، توجه به حقوق مردم ، دلدادن به خدا ، پایبندی به وظیفه الهی و ایمانی و توجه به دیگران است .

مناسبت ها:

امام جمعه میبد میلاد امام باقر (ع) همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رجب را به نمازگزاران تبریک گفت و شهادت امام هادی (ع) را نیز تسلیت گفت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا